keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Karkulainen

Minun rosvokopla täyttää tänään kolme viikkoa. Pojat ovat tosi isoja ja reippaita. Varsinkin Vinku (Jesper) on niin kova juomaan maitoa, että painaa jo 438 grammaa. Voi katit, että se poika osaa tarrata tisuun kiinni!
Rosvokopla 3 viikkoa: Leo, Jesper, Jonatan ja Kasper.

Tänään sitten myös ensimmäinen poika livahti karkuun pentukopasta. Minä makasin siinä ihan tyytyväisenä puoliunessa ja pojat tissuttivat maitoa. Yht'äkkiä kuului ihan kamala vinkuna ja emäntäkin ryntäsi katsomaan, mikä on hätänä. Minä nousin seisomaan kopassa, mutta ei pojilla näyttänyt olevan mitään hätää. Pesin kaikki kolme ja he olivat kunnossa. Mutta sitten emäntä huomasi, että Kasperhan on tuolin alla ja on peruuttanut itsensä jumiin tuolinjalan ja seinän väliin.

No kolme tai neljä - en minä ole väittänytkään olevani hyvä matematiikassa. Kuka sitä heti huomaa laskiessaan, onko poikia kolme vai neljä. Mutta kyllä minä sitten kerroin karkulaiselle, että sopisi noin pienten poikien pysyä vielä pesässä. Emäntä siinä yritti minua jo varoitella, että ei mene kauaa, kun pojat alkavat kiipeillä ja pääsevät joka paikkaan. Mutta kukaan "päiti" ei ole valmis siihen, että lapset lähtevät pesästä. Siitä se huoli vasta alkaa.
Rosvokopla 3 viikkoa: Kasper, Jesper, Jonatan ja Leo

Otettiin sitten vielä kuva kolmen viikon kunniaksi. Emäntä napsi varmaan sata kuvaa, mutta eihän tuota koplaa saa paimennettua kunnolla samaan kuvaan. Aina on joku menossa pois kuvasta tai ahtautunut toisten alle tai vain kääntänyt selkänsä. Mutta saatiin sitten kuitenkin lopuksi pari kuvaa, jossa ainakin melkein näkyy kaikki eikä kuitenkaan minun selkääni kun komennan poikia - eikä emännän kättä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti