lauantai 7. tammikuuta 2012

Talvipäivän harrastuksia

Nyt on kuulemma talvi ja talvella ei tehdä paljoa muuta kun nukutaan takan lämmössä ja käännetään kylkeä. Niin Maija ainakin tekee. Minun lempparipaikka on keittiön ikkuna. Siinä voi katsella lintuja, jotka käy syömässä lintulaudalta siemeniä. Ja kadulla näkyy ohikulkevia ihmisä ja koiria sekä joskus illalla pihalla pomppivia pupujusseja. Se on oikeastaan ihan kivaa.

Joulukuusi on vielä sisällä, mutta emäntä sanoo, että se puretaan huomenna tai viimeistään ensi viikolla eikä se varmaan kestä Nuutinpäivään saakka.

Nyt jo lattialla on aika päljon neulasia joka kerta kun hiukankin yritän hypätä pyydystämään sydäntä tai enkeliä kuusen oksalta. Voisinkohan minä saada muutaman enkelin leluksi, jos niitä ei enää käytetä?

Eilen minä opin jotain ihan uuttakin. Minä opin hyppäämään lattialta suoraan takan päälle! Hiukan jäin reunalle roikkumaan, mutta onnistuin sitten vetämään itseni ylös. Ja nyt minä olen käynyt siellä jo monta kertaa. Ähäkutti Felix-setä - taas yksi paikka johon et voi juosta vain minua karkuun. Tässä kuvassa minä kokeilen, olisiko joulusukassa jotain sisällä, mutta tyhjä se oli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti