torstai 6. kesäkuuta 2013

Päiti

Huh ja äh ja voihan katit sentään. Kolme yön valvomisen jälkeen minun pikkuiset lopulta syntyivät eilen puolenpäivän aikaan. Ei kuulkaa ole kiva olla raskaana tällaisella helteellä, mutta onneksi se on nyt ohi.

Minulla on nyt neljä isoa tervettä lasta ja taitavat kaikki olla poikia. "Olenko minä nyt sitten sellainen moppi", kysyin emännältä. Hän kun luki minulle juuri pari päivää sitten artikkelia siitä, kuinka poikalapset osaavat olla hankalia äideilleen ja että poikalasten äideille on ihan oma nimikin. Emäntä tosin oikaisi, että ei se ole moppi vaan MOB ja tulee englannninkielestä sanoista mother of boys. Eli se tarkoittaa vain poikien äitiä. Mietittiin siinä sitten, että mitähän se olisi suomeksi ja minä ehdotin, että "päiti" voisi olla hyvä: "P" niin kuin poikalapsi ja "äiti" ja yhteensä päiti. Päätin sitten, että minä olen nyt "päiti".

"Maiskis" 116 g
"Vinku" 111 g
Ei sitten tainnut tulla sitä emännän toivomaa tyttöä. Mutta tuli komeita isoja poikia. Kolme heistä on punasävyistä ja yksi ruskea. Ja pitihän heille heti lempinimetkin keksiä. Punaiset pojat ovat "Maiskis", "Öksy" ja "Vinku". Maiskis ryntäsi oitis tisulle eikä yhtään epäröinyt, mitä sille pitäisi tehdä. Kamala maiskutus vain kuului. Öksy ei sitten taas tahtonut millään löytää tisua ja on aina selän puolella tai yrittää imeä naapuria tai vatsanahkaa. Vinku puolestaan piti ihan kamalaa meteliä, kun emäntä häntä punnitsi ja tarkasteli. "Taitaakin olla pieni vinkulelu tämä poika", totesi emäntä.

"Kurra" 117 g

Sitten on vielä minun neljäs poika, josta emäntä ei kyllä ole ihan satavarma, onko hän poika, mutta toistaiseksi olemme kyllä me molemmat sitä mieltä, että poika hän on. Minun ruskea pikku kullannuppu sai lempinimekseen "Kurra". En ole koskaan kuullut yhdenkään niin pienen pennun kehräävän niin kovaa kuin Kurra.


Nyt sitten maataan tässä maitokoneena muutama seuraava viikko, mutta kyllä minä yritän aina välillä pitää taukoa ja kirjoitella jotain kuulumisia.

1 kommentti: