sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Mökkimatka

Minä olin kesämökillä! Sitä kutsutaan kesämökiksi mutta kyllä siellä näköjään voi käydä näin syksylläkin.

Sinne oli ihan hurjan pitkä matka, paljon pitempi kuin näyttelyyn Myyrmäkeen. En ihan tiedä kuinka pitkä, kun kerkesin nukahtamaan välillä. Ensin mentiin autolla ja minä sain olla etupenkillä. Kopassa tietenkin, vaikka olisin minä sieltä mielellään tullut pois ja harjotellut vaikka auton ajamista. Sitten tultiin perille - tai niin minä luulin. Ehei... Sitten mennään veneellä, sanoi emäntä. Se kyllä pelotti kun se piti niin kovaa ääntä. Piti naukua oikein kovaa, että emäntä kuuli kuinka minua pelottaa. Silloin se nosti minut ihan oman jalkansa viereen ja se lohdutti minua kun emännän jalka näkyi. Jos jalka on kopan vieressä, niin emäntä ei voi olla kaukana. Eikö niin?

Mökki olikin talo! Siellä oli alakerta ja yläkerta ja portaat. Ihan valtavasti tutkimista ja uusia leluja. Tuoleissakin oli sellaisia naruja, joilla oli kiva leikkiä. Ulkona oli ihan eri näköistä kuin kotona, ihan uudenlaisia käpyjä ja risuja. Emäntä kävi myös jossain, mitä kutsutaan metsäksi ja toi sieltä sieniä. Onkohan se metsä joku kauppa? Ja sisällä oli ihan valtava hiekkalaatikko. Kun tuli hätä, niin hiekasta sai kokonaisen vuoren peitteeksi hädän päälle. Emäntä jo sanoi, että "riittää, Ronja". Se tarkoittaa, että pitäisi lopettaa. Syödä minä en meinannut millään malttaa. Emäntä ensin houkutteli, mutta luovutti sitten ja sanoi, että voin syödä enemmän kun päästään kotiin takaisin. Äsken me tultiin kotiin ja kaverit oli kateellisia kun kerroin missä olin ollut. Sitten me tytöt syötiin!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti