tiistai 25. joulukuuta 2012

Joululöhöilyä

Tiedättekö katit, mistä tietää, että on joulu? Minusta se tietää siitä, että ensin juostaan koko ajan ympyrää ja siivotaan ja laitetaan ruokaa - ja sitten vaan maataan sohvalla ja syödään ja nukutaan. Minä tykkään oikeastaan molemmista: juoksemisesta ja löhöilystä. Meille tuli myös paljon joulukortteja. Ne on tosi hienoja ja emäntä on ripustanut ne kaikki aulaan katseltavaksi. Pojilta tuli kuva ja terveisiä ja Minnieltä kortti. James ja Verner ovat viettäneet joulua yhdessä isänsä kanssa.

Meillä on taas kuusi sisällä ja siinä koristeita. Tosin muutaman koristeen minä pihistin tuosta alaoksilta ja jemmasin leikikaluiksi. Kuusi on muutenkin kiva. Sen ympäri voi juosta ja leikkiä Felix-sedän ja Maijan kanssa. Kuusi myös tuoksuu hyvältä ja sen juuressa on kuusenjalka, jossa on vettä. Felix-setä taitaa pitää eniten siitä vedestä. Emäntä väittää, ettei Felix-sedän tassut ole kuivina koko jouluna, kun se vaan hämmentää sitä vettä kuusen juurella.

Huomenna on kuulemma taas arki ja työpäivä. Emäntä kertoi, että sitten alamme valmistautua näyttelyyn. Menemme pitkästä aikaa kissanäyttelyyn, jonka Rurok järjestää Myllypurossa. Tällä kertaa myös Maija tulee mukaan. Vaikka Maija on minua vanhempi, niin minä olen oikeastaan ihan näyttelykonkari Maijaan verrattuna. Maija kun ei ole vielä koskaan ollut näyttelyssä, vaikka se pitää kamalasti ihmisistä ja huomiosta. Saas nähdä miten meillä siellä menee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti