sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Lahjoiko Maija tuomarin?

Tänään oltiin Helsingissä Rurokin kissanäyttelyssä. Valmistautuminen oli sitä samaa kuin ennenkin: käytiin pesulla ja emäntä juoksi ympyrää kuin päätön kana ja mutisi koko ajan, että onkohan nyt jo kaikki mukana, missä on rekisterikirjat, puuttuuko näyttelyvahvistus, jne. Ainoa poikkeus aikaisempaan oli, että Maija oli mukana.

Minä olin kuin vanha tekijä ja sain toisen sertini avoimessa luokassa. Enää yksi lisää ja minusta tulee "herkkusieni", totesin emännälle. Tai niin minä luulin, mutta emäntä korjasi, että ei se Champion tarkoitakaan herkkusientä vaan mestaria. Herkkusieni kirjoitetaan kuulemma vähän eri tavalla: c-h-a-m-p-i-g-n-o-n. Mistä sitä nuori neiti sen olisi voinut tietää?

Tuomari piti minun turkistani ja se onkin nyt tosi hieno. Me ollaan emännän kanssa hoidettu sitä kuntoon lasten lähdettyä kotoa. Mutta siitä lopusta tekstistä arvostelusetelissä emäntä ei ihan saanut selvää. Tuomari ei ehkä oikein osannut kaunokirjoitusta?

Päivän suurin kysymys on, onko tuomarin pussailu lahjontaa? Minä en moiseen alennu, mutta Maija rakastaa aina kaikkia ja pussaili siis tuomaria. Maija saikin sertin ja pääsi myös mukaan tuomarin parhaiden valintaan. Sitten ei enää pusut auttaneet, vaan tuomari totesi, että muut on isompia. Kai ne oli isompia kun ne oli maine cooneja. Hupsua.


Emäntä kuitenkin oli onnellinen ja me olemme kotona kahden uuden ruusukkeen kanssa. Nyt minä menen syömään oikein kunnolla. Tuomarikin sanoi, että Ronjan pitää saada vielä massaa lisää. Eiköhän sitä syömällä kehity.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti